вівторок, 6 березня 2018 р.

У Кухітській Волі жив фотограф Ляховець


Уперше прізвище цього фотографа я зустріла в Музеї Білоруського Полісся, що в місті Пінськ. Там у фондах зберігаються старі світлини, зібрані в селах нашого району. Серед них унікальне фото жінок із села Кухітська Воля, одягнених у національні костюми. Автор того знімка – фотограф Ляховець. Тоді мене дуже зацікавила його особистість, адже моє дівоче прізвище теж Ляховець…
Різні краєзнавчі клопоти на довгий час призупинили мій інтерес до цієї теми. І лише нині, перебираючи й упорядковуючи зібрані матеріали, я натрапила на ось ці записи, зібрані для мене в Кухітській Волі моєю подругою Марією Миколаївною Філіпчук:

"Ця світлина належить фотографу Василю Ляховцю. Записано від Ободян (Гриценко) Марії Кузьмівни, 1925 року народження: «Я приїхала в Кухітську Волю в 1946 році. Фотографія тоді була великою розкішшю. Люди не мали статків, аби зробити фото. 

Тоді в селі жив фотограф Ляховець Василь, жінка у нього була полька. Вони мали сина Веніаміна, який згодом теж став фотографом. Цей чоловік обслуговував усі навколишні села. Мав фотоапарат на трьох ніжках, завжди носив його за собою. За знімки люди розраховувалися з ним по-різному: викидали гній, орали…

На цій світлині мій перший випуск.  Цей знімок зроблено зразу після війни, тому дітей на ньому мало. У центрі я та ще одна вчителька, а між нами мала дівчинка, яка ще не ходила в школу. Але часто приходила до діток, от ми її й посадили до себе. Усіх учнів у класі тоді було 42, а на цьому фото лише 14». 


2 коментарі:

  1. Спадарыня Валянціна, можа мае яшчэ якія дадатковы звесткі пра фатаографа Ляхаўца ў Кухоцкай Волі? Вельмі мяне цікавіць гэта асоба! Вольга Лабачэўская, Мінск

    ВідповістиВидалити
  2. На жаль, іншої інформації, крім вміщеної на цьому блозі, не маю. Зате світлин його дуже багато у фотоальбомі села Кухітська Воля. Знаю лишень, що Ляховці прибули на Полісся з білоруського села Ляховичі.

    ВідповістиВидалити