пʼятниця, 1 травня 2020 р.

Мобілізовані в 1941...


Травень 2020... Травень 1945…
Своїм землякам, що цінують минуле, присвячую…

Минає 75 років від переможного Дня 1945. А скільки не знаного нами можна прочитати нині про дідів та прадідів, що приблизили ту Перемогу. Я довго шукала інформацію про свого дідуся, який був мобілізований на фронт ще в 1941 році. І марно… Мені відповідали, що на війну із Морочненського району забирали лише в 1944 році, коли звільнили район від німців. А моя сусідка Марія Яківна розповідала, що на фронт із нашого села Новосілля в 1941 році пішли ті, хто став активістом радянської влади…
І все ж мені вдалося знайти інформацію про мого дідуся Веремейчика Саву Мефодійовича, 1896 року народження. На військово-пересильний пункт він прибув 9 серпня 1941 року. Незрозуміле мені лише місце його служби – «Сибнефтестрой», куди він відбув 10 серпня 1941 року.

Розсекреченими й доступними ці матеріали стали лише в 2009 році.

Разом із дідусем були селяни («хлебопашцы») Вакуліч Олексій із Новосілля, Кочерешко Яким із Кухче, Романович Павло з Муравина, учителі Любилер Зелик із Погоста Зарічного, Микола Сулковский із Морочного, лісний інженер Товбін Ефаїм із Муравина (мав вищу освіту), кравець Кеслер Янкель із Муравина, «счетовод» Дейнеко Антон із Перекалля, Лейєрман Йосип із Муравина («стоочистчик»?).

У «Книзі пам’яті Рівненської області» біля 50 прізвищ зарічненців, мобілізованих у 1941 році. Один із них - Моторко Адам Григорович із Вичівки – загинув рівно через місяць: у червні 1941 був мобілізований, у липні 1941 убитий біля Житомира.

Долі людські…

Немає коментарів:

Дописати коментар